‌برنامه "فرمانده دلها" ویژه دانش‌آموزان مقطع چهارم ابتدایی با محوریت تجدید عهد با شهدا از سوی فرهنگسرای پایداری برگزار شده است.


به گزارش رویش نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، ویژه برنامه‌ای با عنوان "فرمانده دلها" از سوی فرهنگسرای پایداری وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری برگزار شد.
وی علت انتخاب دانش آموزان این رده سنی را داشتن درسی به نام فرمانده دلها در کتاب چهارم دبستان اعلام و تصریح کرد: با توجه به این که دانش‌آموزان کلاس چهارمی در یکی از کتاب‌های خود درسی با عنوان فرمانده دلها دارند که به معرفی شهید حاج حسین خرازی می پردازد، دانش آموزان این مقطع برای شرکت در این ویژه برنامه انتخاب شده اند.
سرپرست فرهنگسرای پایداری اصفهان معتقد است این برنامه با هدف شناساندن سیره شهدا و انتقال آن به سبک و شیوه ای جدید برگزار شده است.
وی تصریح کرد: این برنامه از ساعت 8:30 صبح با اعزام دانش آموزان از شهرستان های اصفهان در گروهان های 35 نفره در سه گروه رفاقت، صداقت و شجاعت و در قالب ‏بی سیم چی و تخریب چی برگزار می شود که دانش آموزان با دریافت سربند از فرمانده خود ‏و معلمشان به عنوان جانشین فرمانده پیروی می کنند.‏
صرامی در تشریح برنامه گفت: دانش‌آموزان در حین ورود به گلستان شهدا، مورد استقبال فرماندهان ما با لباس متحدالشکل نظامی و یکی از مادران شهدا قرار گرفته و پس از آن چفیه هایی به گردن آنها انداخته و سربندهایی نیز به پیشانی آنها بسته می شود.
وی ادامه داد: "جنگی که بود، راهی که هست" دو بخش نمایشگاهی ویژه برنامه فرمانده دلها است که دانش آموزان ضمن بازدید از آن با مصادیق جنگ دیروز از جمله سنگر، خاکریز، معبر و قایق و مصادیق جنگ امروز که سایت ها و فضای مجازی هستند، آشنا می‌شوند.
وی افزود: همچنین سخنرانی راوی هشت سال دفاع مقدس و برگزاری مسابقه "گنج پنهان" از دیگر برنامه هایی است که برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.
سرپرست فرهنگسرای پایداری گفت: کاغذی با عنوان نقشه گنج در این برنامه به دانش آموزان داده می شود که به وسیله آن باید مزار سه شهید شامل شهیدان هانیه سبیلی، حکیمه سیفی و زینب کمائی ویژه دختران و شهیدان ماه پیشانی، مهرداد عزیزالهی و علیرضا کریمی ویژه پسران که بر روی نقشه نام آنها ذکر شده است، با کمک فرمانده پیدا شود.
منبع:پایگاه  خبری تحلیلی رویش