من  در سرور بلاگ که متعلق به یک شرکت ایرانی به نام بیان  است  وبلاگم را ایجاد کردم ،وبلاگ های دیگر از جمله بلاگفا سرور هایشان در کانادا می باشد که این باعث پایین آمدن سرعت بار گذاری وبلاگ  می گردد. سرور بلاگ به زبان پایتون نوشته شده که یکی از سخت ترین زبان های برنامه نویسی می باشد  اما امکانات فوق العاده ای دارد به عنوان زبان مادر شناخته می شود.

وبلاگ حاضر خصوصی سازی شده چرا که بخش های زیادی از جمله فوتر و پرتال ها ، مطالب خبر گذاری ها و... به قالب اضافه  گردیده است ای وبلاگ امکاناتی از جمله گزارش آمار دقیق و هم چنین پر بیننده ترین مطالبو بهترین مطالب را داراست که هیچ یک از وبلاگ های دیگر چنین امکاناتی را ندارند ،در بخش منوی وبلاگ فید خوان یا خوراک خوان قرار گرفته که باعث می شود موتور های جست و جو گر  به را حتی خزده های خود را بفرستند و مطالب را ایندکس کنند. تگ هاییاز جمله تگ های مرتبط با موضوع و خبر گذاری های مهم در وبلاگ قرار گرفته است.

هم چنین سعی شده از تصاویر مرتبط با موضوع وبلاگ استفاده شود و جهت جلوگیری از اتلاف وقت کاربر و رعایت زیبایی ظاهری وبلاگ بخش ادامه مطلب قرار گرفته تا در صورت  تمایل  کاربر متن کامل پست ها ظاهر شود.

در وبلاگ حاضر امکان ارسال نظر جهت انتقال عقیده وجود دارد و از طریق به وجود آوردن کانال تلگرام امکان ارتباط راحت تری با کاربر فراهم شده است.

در وبلاگ حاضر امکان دانلود نرم افزار ،آهنگ و ... که همگی مرتبط با موضوع هستند در نظر گرفته شده است.

در بخش اولیه وبلاگ از تصاویر  متحرک استفاده شده که زیبایی وبلاگ را دو چندان می کند .

عنوان وبلاگ مر بوط به شهدای مدافع حرم  است  و سعی شده تا مطالب با فونتی خوانا و رسا نوشته شود و هم چنین تمامی مطالب در وبلاگ موضوع بندی شده اند و همچنین از کلمات کلیدی نیز استفاده شد است.

تمامی پست ها به جز مواردی که توسط نویسنده ثبت گردیده دادرای منبع می باشند .مخاطب های بلاگ تمامی  اراتمندان به  شهدا  می باشند و هم چنین با قرار دادن پست های مرتبط با دانش آموزان و وبگاه ه شهدای دانش اموز،می توان دانش آموزان را جز مخاطبان ویژه وبلاگ حاضر در نظر گرفت.

و از خلاقیت های بخش محتوایی می توان تلفیق بخش آموزشی با موضوع وبلاگ را در نظر گرفت .